natte sokken!

Hi again,

Daar zijn we weer, met een nieuw verhaaltje voor al mijn trouwe fans :D

Inmiddels ben ik aangekomen in Greymouth de grootste stad aan de westkust van het zuidereiland. Ik zit hier in het 'Global Village Backpackers' een aanrader voor een ieder die een keer in de buurt komt ;) (Ik bedoel, sauna, hot pool, gym, kayaks, fietsen... niet mis dus!) Mijn plan om morgen een dagwandeling te maken in Arthurs Pass schuif ik even op doordat de verwachte liters regenwater zelfs voor een Nederlander als mij een beetje te veel van het goede is. Maar goed, met een hostel als dit is dat niet echt een straf.

Maar om weer even terug in de tijd te duiken... Ik zat dus in Collingwood om een tochtje naar Farewell Spit te maken. En dat heb ik dan ook gedaan. Een leuk tripje in een 4wheeldrive bus over een lang schiereiland welke bestaat uit zand. Dit zand is afkomstig van erosie van de NZ Alpen. Onderweg uiteraard weer zeehonden bewonderd, een vuurtorentje bezocht en dwars door een zandstorm terug gereden. Zoals ik zei: een leuk tripje, maar eigenlijk de 100 dollar niet helemaal waard.... Maar goed, we kunnen iig de locatie op de kaart inkleuren en ik kan zeggen dat ik er geweest ben ;)

De vlakbij Collingwood gelegen Bainham Store (Leuk stukje historie!)

Na nog een nachtje in Collingwood te hebben doorgebracht zijn Petra en ik wederom in de auto gesprongen en ditmaal hebben we koers gezet naar de Nelson Lakes. In het kleine St. Arnaud hebben we een hostel opgezocht om hier de volgende dag te beginnen aan een 2daagse wandeling. De tocht ging vanaf een parkeerplaats op 800 meter naar Angelus hut op 1800 meter hoogte. Een klim van 1000 meter die gelijk in de eerste 2 uur moest worden gemaakt. (Om het maar gehad te hebben zeg maar). In het boekje stond de wandeling beschreven als: "Alleen geschikt voor mensen met een bovengemiddelde conditie en ervaring" verder werd er vermeld: "Pad gedeeltelijk onbewerkt en verwacht rivieroversteken zonder brug". Maar goed, onder het mom van we zien wel hoe ver we komen zijn we vol goede moed begonnen.

De eerste 1,5 uur waren dus pittig steil omhoog (gelukkig via een duidelijk pad) waarna een wandeling van 4,5 uur over de bergkam volgden. Van dit laatste stuk bestond een groot gedeelte uit rotsklauteren en de weg was te vinden door te zoeken naar de palen die de richting markeerden. Maar het moet gezegd worden, we hebben de route voor dag 1 netjes in 6 uur voltooid (er stond 6 tot 8 uur voor).

De volgende dag weer naar beneden. In de hut hadden we een Duitse en een Schotse meid en een Italiaanse kerel ontmoet die dezelfde route gingen lopen en dus zijn we maar met zijn 5en aan de onderneming begonnen! Onderneming is denk ik de enige juiste benaming aangezien we deze route inderdaad meerdere keren een rivier moesten oversteken met als gevolg erg natte sokken (en de rest...). Helaas moest het fototoestel in de waterdichte zak en dus zijn er geen foto's van de echte hachelijke momenten... (misschien maar beter ook ;) ).

Na de tocht heb ik afscheid genomen van Petra en de rest omdat ik wel weer even alleen verder wilde. (Of in ieder geval met nieuw gezelschap ;) ). Ik ben in de auto gesprongen en naar Westport gereden. Waarom Westport, daar is toch niets te doen? Nee inderdaad, maar het was mooi in de richting van Greymouth en Arthurs Pass. Had met Caroline (de schotse) afgesproken om samen in Arthurs Pass te een tocht te lopen, maar helaas is dat dus inmiddels vanwege het weer gecanceld. Ik hoop die tocht echter alsnog komende week te maken! (Dus ja Geuri, Chenny en Sebas, ik ben al vol in training* ;) )

Dat was tie weer.

Cheers

ps. nieuwe foto's op:

25 * Abel Tasman en Golden Bay

12 * Nelson Lakes

*Samen met Geuri, Chenny en Sebastiaan ga ik in juni de oxfamnovib trailwalker lopen. Een 100 kilometer in 30 uur. Dit geeft ons twee uitdagingen, 1 het lopen en 2 het gezamenlijk bij elkaar brengen van 3000 euro sponsorgeld! Als iemand dus nog goede ideeen heeft hoor ik het graag :D

Richard 03-12-2008 08:11

Lekker koud water he

Erwin 03-12-2008 08:33

mooie foto's!

Lydia 03-12-2008 09:19

Hoi Frank, één voordeel .... je hoeft je sokken niet meer te wassen! Het ziet er allemaal geweldig uit. Groetjes uit Zeeland(zonder nieuw)

Gerjanne 03-12-2008 09:21

Ha Frank! We vroegen ons al af wanneer je die Duitse ging dumpen... We hadden al allerlei smoezen voor je bedacht, maar het is je gelukt! Fijne reis verder! Groetjes, Gerjanne

Dagmar 03-12-2008 11:25

Waah, freaky! (ik lees net je vorige verhaaltje pas met je ps, over mijn droom). Ik moet vaker over je dromen, kan ik misschien ook nog wat zien over NZ, zonder er voor te hoeven betalen!
Bedankt voor je kaart trouwens!
Idee voor sponsoren: 40 dagen vasten na carnaval! Tot in mijn dromen! Offeh, droom je liever van een Duitse of Schotse?

paps 03-12-2008 15:47

Ha die Boom,
Ik zit niet gauw te watertanden, maar met deze foto's had ik toch echt een slabbetje met lekgootje nodig! Geweldig! Ga je die uitgestelde tocht nu alleen lopen of toch samen met Caroline?

Bye the way, Geuri had nog een idee voor het sponsorgeld: Naast het lopen van die 100 km heeft ze nu ook een gedeelte van haar speeltjes te koop aangeboden.

Veel plezier verder, maar dat zal wel lukken.

Inge 04-12-2008 07:24

Nog even snel een berichtje, voordat deze werkende vrouw zich met spoed (zover als dat gaat met zo'n klutsenkel (Jacko's woorden)) naar Deventer begeeft. Gaaf, gaaf, gaaf, gaaf. We komen eraan !!!!

Tot zo

Bart 04-12-2008 11:48

Hey Frank,

Bedankt voor je kaartje, deze is inmiddels aangekomen!!!

Pittig tochtje, zoals je het zo beschrijft!